Søgeordsanalyse

Søgemaskineoptimering tager typisk udgangspunkt i en søgeordsanalyse, som involverer at identificere de vigtigste søgeord for din virksomhed, kvantificere søgevolumen på søgeordene, samt at kortlægge konkurrencen på søgeordene. En søgeordsanalyse vil forsøge at identificere relevante lavt hængende frugter (søgeord hvor der en lav konkurrence og mange månedlige antal søgninger), short tail og long tail søgeord. Short tail (kort hale) er de søgeord, som kun involverer ét søgeord såsom “Søgeordsanalyse”, hvorimod long tail (lang hale) involverer flere søgeord såsom “Hvordan laver man en søgeordsanalyse?”. Et fornuftig basis værktøj til at udarbejde en søgeordsanalyse er at anvende Google’s søgeordsplanlægningsværktøj.

Obsidian

Obsidian tilbyder afdækning af relevante søgeord og sætninger for virksomheders potentielle kunder.

Læs mere her

Asento

Asento analysere søgeord, din hjemmeside, din linkprofil og din nærmeste konkurrenter. Ud fra denne analyse udarbejdes søgemaskineoptimeringen.

Læs mere her

LAZZAWEB

LAZZAWEB håndterer hele søgemaskineoptimeringsprocessen lige får søgeordsanalyse til produktion og implementering af litterært indhold.

Læs mere her

RiverOnline

RiverOnline tilbyder forskellige pakker inden for søgeordsanalyser med helt op til 1.500 søgeord og 500 URL’er.

Læs mere her

Nioba

Nioba udarbejder søgeordsanalyse i deres søgemaskineoptimeringsarbejde. Her identificeres relevante søgeord, der er de søgeord, som kunderne søger efter. Herudover analyseres konkurrencen på hvert enkelt søgeord og der udformes herefter en bruttoliste med de mest attraktive søgeord til søgemaskineoptimeringsprocessen.

Læs mere her

Skjoldby&co

Skjoldby&co udarbejde i den indledende fase en SEO-analyse, der involverer Indledende workshop med dig en indledende workshop, situationsanalyse, søgeordsanalyse, teknisk SEO analyse, Konkurrentanalyse, opsætte målsætninger og prognoser.

Læs mere her

WeMarket

Som en del af søgemaskineoptimering, lokal SEO, SEO analyse, teknisk SEO og international SEO, udarbejder WeMarket en søgeordsanalyse, der identificere relevante og attraktive søgeord for din virksomhed.

Læs mere her

InboundCPH

IndboundCPH udarbejder en kortlægning din virksomheds målgruppes søgevaner på Google for at identificere uudnyttede muligheder for optimering af din hjemmeside.

Læs mere her

Concept Interest

Søgeord er kun en lille del af, hvad der er væsentligt for placeringer i dag. Det handler i høj grad om hensigten med en søgning, og her kan du trække på Concept Interests erfaring med analyser, der strækker sig tilbage til 1999. Glem ikke, at Concept Interest har årtiers erfaring med salgspsykologi og forståelse af kunder – det får du med som en ekstra fordel.

Læs mere her